بلاگ
May 14, 2014 by فروش و بازاریابی, مربیگری شخصی

مشاوره های رایگان یا گرانترین مشاوره ها

اخیرا یکی از کتاب‌های نویسنده محبوب و دوست داشتنی ام، رابرت کیوساکی، را می‌خواندم.  از پدر پولدار نقل می‌کرد که معمولا گرانترین مشاوره‌ها مشاوره‌های رایگان هستند.

این حرف خیلی به نظرم جالب آمد. ما هم از این مشاوره‌ها بی‌بهره نیستیم. خیلی وقت ها اطرافیان مشاوره‌های رایگانی از این دست به ما هم می‌دهند. این مشاوره‌های رایگان که معمولا از سر کنجکاوی یا دلسوزی است خیلی وقت‌ها به گرانترین مشاوره‌های شما تبدیل می‌شوند. شما هم عادت دارید و زیاد از این کارشناسی‌ها دیده‌اید.

حالا سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا گرانترین مشاوره؟

به این خاطر که این توصیه‌های نابخردانه از روی ترس و دلواپسی‌های غیر کارشناسی عموما جلوی پیشرفت شرکت‌ها را می‌گیرند. افراد با نگاهی ساده به پیشرفت یا عدم پیشرفت یکی از آشنایان و اعضای خانواده صرفا بدون بررسی، این توصیه‌ها را به دیگران نیز می‌کنند.


دکتر راینیک اکیدا از شما خواهش می‌کند که در پاسخ به این گونه مشاوره‌ها صرفا تشکر کنید از این که این دوستان به شما لطف داشته‌اند. مشکل اصلی این مشاوره‌ها این نیست که بگوییم یقینا به نتیجه نمی‌رسند بلکه این است که آن افراد به هیچ عنوان هزینه‌ای برای حرف‌های خود پرداخت نمی‌کنند. پس شما بایستی پس از شنیدن این مشاوره ها ضمن اینکه خودتان حلاجی کنید با مشاوره واقعی تان نیز مشورت کنید و بعد بهترین گزینه را انتخاب کنید.


از این دوستان بخواهید که در ضرر احتمالی پیشنهاد هایشان با شما شریک شوند! این هم راه حل خوبی است!

مشاوره های رایگان را با دلواپسی و دقت بیشتری بررسی کنید! یادتان نرود!

tagged: , , , , , , , , , ,

0 Comments