بلاگ
October 7, 2014 by فروش و بازاریابی

چقدر برای تواناسازی خود وقت در نظر می‌گیرید؟

کسب و کار همیشه با پیچیدگی‌های بسیار همراهه و اگه توی شهری مثل تهران هم قرار باشه کار کنید داستان واویلا می‌شه !!

یعنی چی؟ خب بیشتر توضیح می‌دهم:
شما یک سطح توانایی بالقوه دارید. فرض کنید سطح توانایی‌های بالقوه شما به اندازه یک مربع باشد. در مورد مهارت‌ها و تعهد کاری شما که هیچ بحثی ندارم چون می‌دانم در حد تیم ملی هستید! اما شرایط که موضوع اصلی این خبرنامه است به تنهایی می‌تواند کاری کند که سهم واقعی شما از توانمندی‌هایتان بسیار ناچیز باشد.

وقتی می گوییم شرایط بیرونی دقیقا یعنی؟

این چهار طبقه را به عنوان عوامل اصلی شرایط تاثیر گذار بر موفقیت می‌شمریم:

شرایط اقتصادی و فضای کسب و کار : شرایط اقتصادی کشور ما خیلی فوق‌العاده نیست و و اینطور نیست که به راحتی بشود وارد هر کسب و کاری شد و پول پارو کرد. در واقع بخشی از مشکلات ما کنار آمدن با شرایط اقتصادی و نبود زیرساخت‌های مناسب کسب و کار است.

رقابت‌ها و کپی کاری‌ها : فضای رقابت در همه کشورها یکی از نیروهای تاثیرگذار بر موفقیت اشخاص و شرکت‌ها می‌باشد و در ایران نیز این مورد هر چند شبیه باقی کشورهای پیشرفته نیست اما تاثیر کمی هم ندارد.

آلودگی‌های موجود در شهر اعم از آلودگی‌های صوتی و هوا و … عواملی هستند که باعث خستگی بیش از حد ما می‌شوند و تاثیر این عوامل بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم.

سیکل های بیوریتمیک خودمان هم عامل چهارم تاثیرگذار بر توانایی‌های ماست. این سیکل‌های طبیعی هم جسمی هستند و هم روحی و هم فکری. این سیکل‌ها بسته به شرایط کاری ما می‌توانند تاثیرات بسیار مخربی بر روی ارتباطات و نتایج کاری ما بگذارند که در یک نوشتار جدا به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

این چهار نیرو همانطور که مشاهده می‌کنید فاصله ما را با سطح توانایی‌های بالقوه خود زیاد می‌کنند. از این رو است که پیشنهاد می‌کنیم همواره به فکر تواناسازی و تقویت نیروهای خود باشید تا بتونید این فاصله را کم کنید.

اگر بخواهم خلاصه بگویم تواناسازی شخصی در این موارد خلاصه می‌شود به:

مطالعه روزانه در زمینه موفقیت و انگیزه کاری
ورزش روزانه
تفریح‌های کوتاه به خصوص خارج از شهر که بتونید یک کم نفس راحت و سالم بکشید
تفکر و تعقل در مورد تجربیات شخصی و به اشتراک گذاری آن‌ها در فضایی مثبت و تعاملی
داشتن یک مربی شخصی که بتواند به شما کمک کند به حداکثر توانایی‌های خود دست پیدا کنید

سوالی داشتید بپرسید تا هر کدام از موضوعات را برای شما بازتر کنم

موفق باشید

دکتر راینیک

tagged: , , , , , , , , , , , , ,

3 Comments